fredag 26 februari 2010

Ommålning

Ett nattduksbord kom i vägen för min målarpensel idag. Det är ett gammalt loppisfynd som min mamma köpt till mig för en 8-10 år sedan. Det har varit målat med någon krackeleringsfärg och nu var jag trött på det. Väggfärgen stod framme och då fick bordet sig en omgång med den.
Jag gillar att måla saker med väggfärg, det får en lite mysig matt och ruff ojämn yta då. Förra veckan målade jag ett gammalt matbord från Ikea med väggfärg.

Även en anslagstavla (syns i bakgrunden på första bilden) fick sig en sväng med penseln idag, men den ville jag inte ha helvit så där drog jag bara lite snabba strykningar.

4 kommentarer:

  1. Vilken bra ide, det ska jag testa någon gång. att måla med väggfärg.
    Ha en fin helg
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Ja det ska gå snabbt och enkelt, det gillar jag. Önskar dig en trevlig helg kram sari

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Så flott blogg du har!
    Min mamma elsker sør Sverige og er ofte i Malmö, hun tipset meg om siden din :)
    Jeg har nylig malt spisebordet vårt,
    da brukte jeg en rest med gulvmaling. Pusset litt på kantene for å få det litt vintage ;) og brukte rub ons til å skrive en liten tekst på kanten.
    Jeg er veldig fornøyd!
    Ha en fortsatt fin helg :)
    Kram Anneli, Norge <3

    SvaraRadera