torsdag 22 juli 2010

Baloo Antik

Baloo Antik i Bonared, Hyssna är ett ställe som fascinerade mig totalt. I ett hus längst vägen som inte ser värst mycket ut för världen ligger denna antikbutik med saker som bara får en att tappa hakan. Här delar 70-tal plats med antika Buddafigurer, uppstoppade antilop och zebrahuvuden samsas om platsen tillsammans med gamla Svenska bruksföremål. Ja här kan man nog säga att finns det inte här så finns det inte alls.
Stora pampiga antika bord och skåp, smycken, böcker, uppstoppade djur, gamla skivor, porslin, bruksföremål, lampor, kristallkronor, krukor...listan tar aldrig slut.

Detta ställe är helt klart värt ett besök, bara för att få uppleva det olika sakerna som blandas här. Baloo Antiks specialitet är Vrakgods från tidens hav och här finns så fina saker så de till och med är inlåsta i vissa fall.

För ögat är detta en rolig, spännande och inspirerande butik men för plånboken inte alls lika kul i de flesta fall.

Baloo Antik
Bonared
510 22 Hyssna

Öpppet:
Måndag-Fredag 11-18
Lördag-Söndag 11-16

Hemsida

3 kommentarer:

  1. Där har jag varit många gånger när jag var yngre... Jag helt kär i alla indiska snickerier vid dörrar och valv...Otroligt mycket fint...men dom tar ganska bra betalt oavsett om de e antikt- eller loppissaker,tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Hej.Ja där har jag varit flera ggr.Tack för reportaget,kul att få titta in där igen =)

    SvaraRadera