onsdag 22 juli 2009

Heagård Farmen Antik



Av en ren tillfällighet i sökandet efter en annan loppisbutik hittade jag Heagård Farmen Antik
mellan Ängelholm och Munka-Ljungby.

I två lador finns allt från rostiga nycklar till gamla danska designermöbler. En gammal fallskärm trängs med stolar av olika slag, en väldigt tidig modell av en diskmaskin ser mest ut som ett rymdskepp, sjökort som inte längre stämmer, vackra skrivbord, järnfönster och metalllampor. Trots att man kliver in i en gammal lada med spindelnät i hörnen är allt väldigt snyggt och stilrent uppställt.

Första gången jag var där tyckte jag att det var ett rätt udda ställe men att man kanske skulle kunna fynda något. Den gången gick jag därifrån tomhänt. Eller ja egentligen inte, jag tog en av mina bästa bilder på ängen utanför, så helt tomhänt var jag ju inte.



Andra gången jag kom dit var tillsammans med min sambo, då blev jag blixtförälskad i ett gammalt tandläkarskåp, så slitet och charmigt. Det var bara tvunget att följa med hem! Dessutom visade det sig att Bruse som har Heagård hade sett bilden (jag tog förra gången) på min andra blogg och blivit stormförtjust i den. Han kommer att använda bilden på sin hemsida till nästa sommar. Verkligen kul!

Sist jag var hos Bruse höll jag på att inte komma därifrån. Vi började prata om allt och ingenting och tiden går fort när man har trevligt. Med mig hem fick jag iallafall en spegel till min spegelvägg.

Skåpet har jag putsat från rosten som var uppe på och bor numera i min hall. Pga skåpet blev det till att ändra om lite i hallen. Eller ja rätt mycket faktiskt, byte av tapet och så blev det en vägg full med speglar.

I morse kom tapeten på plats och speglarna är upp hängda så nu är hallen klar.



Vi hade inget bra hallbord tidigare, det bruna var bara ditställt för att ha något.

Rund solspegel, från mamma. Guldspegel, från mamma. Silverspegel, från mamma. Spegel udda form, från Heagård.


Heagård är alltid värt ett besök. Jag ser fram emot att göra fler fynd där.

Öppettider tom 31 oktober 2009
Alla dagar 11-18
Hemsida




foto:Louise Alexandersson

4 kommentarer:

  1. Å vilken fin hall, ditt nya fynd passar in perfekt- underbar tapet och fint med spegel samlingen ; ) Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en ny blogg! Den har jag missat.. Väldigt fin hall! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tapeten blev jättefin :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Fastnade och läste om loppisen. Där var jag också för ett par veckor sedan när vi semestrade i Ängelholm! Underbara och mycket fina ting där, köpte fina beslag och krokar där!

    Kul att hitta till din sida!

    Camilla

    SvaraRadera