onsdag 22 juli 2009

Välkomna till Loppis Skattkammaren.

Jag är en tjej på snart 28 år som är bosatt strax utanför Helsingborg i Råå, i Skåne. Jag är ständigt ute på nya äventyr. Jag älskar att fynda på loppisar, hitta små unika butiker, inspirera andra, inspireras av andra, komma på nya idéer, skapa lösningar, inredning och att pyssla.

I denna bloggen vill jag dela med mig av bra, intressanta och trevliga ställen att besöka och inspireras av.

Jag har några favoriter som jag ofta återvänder till men jag besöker gärna nya ställen. Alla möjliga ställen, fasta loppisbutiker, personliga prylaffärer, handelsträdgårdar, lumpbodar, antikhandlare och allt annat där emellan.

De mesta jag besöker ligger här i Helsingborgs trakterna, men jag vill gärna hitta nya skatter vart jag än kommer, så tipsa mig gärna!

Tjusningen med just loppisar är att man aldrig vet vad man hittar. Vem har ägt saken innan mig, vad har den använts till och varför ligger de här på ett loppisbord. Tänk att få veta historien bakom någon fin pryl man släpar med sig hem.

Min sambo delar inte glädjen för loppisar lika entusiastiskt som jag, han följer endast med om det är lite mer kvalité och antikt som står på utflyktsschemat.

Här på bloggen får jag skriva av mig alla mina tips och idéer, och jag hoppas att Ni får användning för dem. Tveka inte att kontakta mig om Ni undrar något, har synpunkter eller bara vill tipsa om något.

Bloggen är under uppbyggnad och kommer att få sina första inlägg om några dagar. Tipsa gärna om bloggen till de du tror kan vara intresserade.

Bloggen är helt och hållet min hobby, alla bilder på bloggen tillhör mig och får ej användas utan tillåtelse. Allt som skrivs på bloggen är mina personliga åsikter såvida jag inte anger annat.


//Louise

6 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Ska bli kul att följa :)

    SvaraRadera
  2. Hej Louise!

    Kul med ny blogg. Ska du lägga ned den andra helt då eller? Kan tipsa om att Lopp-Nor i Leksand är ett riktigt skitställe så åk aldrig dit... en senil dam som helt har tappat greppet om loppisen. Hela lokalen luktar kattpiss och priserna är JÄTTEHÖGA! Usch och fy för sådana loppisar...

    Ska bli kul att följa dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. ÅÅh vad kul med en ny blogg! Din idé och koncept låter jättebra. Det är som du skriver, loppisting är inte bara vackra utan det finns ju faktiskt en historia bakom. Ska bli spännande att följa. Jag kan behöva lite loppistips häromkring: )
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul att du startat en ny blogg!! Med så spännande innehåll!
    Kan tipsa om Bästkustens Auktionstjänst som har auktioner regelbundet hela året om. Man kollar datumen på hemsidan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar idee och den passar dig grymt bra och jag kommer garanterat följa denna sida lika mycket som jag följt din andra ; ) Allt du skriver om känns som insperation för mig och du gör massa fina fynd och din kreaktivitet földar.. Dela med dig av allt ; )
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Åh, va roligt vännen att du redan startat din nya blogg!! Jätte kul idé verkligen :) skall bli mycket spännande att följa denna då du redan tagit med mig på några av dina guldställen..;) önskar dig nu lycka till o hoppas många kommer att ha glädje av din inspiration! massa kramar från din lilla vän Joanna ;)

    SvaraRadera