tisdag 31 juli 2012

Svenssons i Lammhult

Fyndavdelningen på Svenssons i Lammhult i Lammhult har verkligen växt det senaste året. Hel galet hur mycket trevliga möbler och prylar du kan fynda. Min plånka fick stanna i handväskan men potentiellt fanns det massor som kunde fått följa med mig hem.
  Mitt i butiken finns en fin vinterträdgård som byter skepnad utefter årstid. Nu var det utemöbler som stod i fokus. På våning två finns en inspirationslägenhet. I samband med kronprinsessbröllpet hade man inrett lägenheten till kronprinsparet, nu var det olika tidsepoker som gällde. Jag valde att ta bilder på sovrummet från sjuttiotalet (som min mor ville spy av) och köket från femtiotalet. Hallen var från nittio, med orange svampade vägar, engelskt grönt och rött... arbetsrummet var åttiotal med puffiga gardiner, aprikosa textiler, spegelväggar... you name it. Femtiotalet, fyrtiotalet och tjugohundratalet var också representerade i olika rum.
 Så har du vägarna förbi Lammhult, kanske på väg till Moheda (eller som en liten nordlig avstickare till Moheda) kan jag rekomendera ett pit-stop. Passa också på att besöka Norrgavel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar