måndag 25 oktober 2010

Östra Tullhuset Varberg


Östra Tullhuset i mitt hjärta

Denna lilla loppis/antikbod ligger mitt inne i Varberg! Pia heter hon som har affären och är en riktigt trevlig kvinna som har stenkoll på sin butik. Här finns alltid massa nyhetr och det du inte hittar tar hon hem till dig. 
När jag kom in i hennes " jag-dammar-av-sommargästerna-och-tar-fram-julen-grejer" butik för ett tag sen var det lite rörigt i röran. Men Pia visste precis vad allt fanns när jag frågade henne. Jag hade lagt undan en äggskylt och den köpte jag ihop med en så snygg lamphängare till vedhuset. 
Jag passade på att frågade om jag fick klicka lite bilder och det var inga problem, här kommer lite inspiration från hennes butik. Titta och njut! 

Redan utanför möts man av vackra föremål! Detta bär Pia ut och in varje dag.
Vackra emaljskyltar! Både nya och gamla om man har tur.
 Här finns det saker precis överallt! Från golv till tak.
Fräckaste skyltarna till barnrummet! 280 kr/st, En av Pias favorit nyheter!
 En riktigt tuff sak att ha i ett barnrum Den hade vart så cool i min dotters rum
Ella att hänga smycken i tänderna på när hon blir större. 
 Älskade Kockum!

Hälsningar Lina

5 kommentarer:

  1. Javisst är den underbar!!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. meeeen gud råkade trilla in på din blogg och såg hajen!!!! hur mycket kostade den? bor i sthlm men den där blev jag helt kär i!! Mvh Pauline

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hajen kostade ca 2000 kr minns jag! Men sist jag var där var den bort! :-( Jag önskar att jag köpt den! Ska se om jag kan hitta var man beställer den.

    / Lina

    SvaraRadera
  4. Hajen är där igen! Hon sa att hon nästan alltid får in en ny efter att hon sålt en ;)

    SvaraRadera
  5. Hej,Jag bor i Hallstahammar,är varje år i Varberg,en underbar stad,och besöker då varje år tullhusets "loppis" ,jag köpte en jättestor madonna där som är HELT underbar,jag bara ÄLSKAR den lilla affären,mkt trevlig ägare oxå,duktig är hon!!

    SvaraRadera