söndag 16 augusti 2009

Loppisrunda

Igår packade jag in min mamma i bilen tillsammans med matsäck och så begav vi oss ut på en liten loppisrunda.

Vi började på ett ställe i Ängelholm där jag hittade en fin plåtlåda som fick följa med hem.


Vi körde vidare och hamnade på Mixen i Ängeltofta (mellan Ängelholm och Förslöv). Inget ställe jag rekommenderar, en gammal lada som luktade illa. Där fanns visserligen rätt mycket fina gamla glasflaskor och några skolbänkar men annars mest skräp.


Turen fortsatt mot Vejbystrand och Vejby Loppis, som ligger precis vid Magnarps skola. Det var ett mycket kul ställe. Det var rätt så stort med två lokaler. En med lite mindre saker och en med mer möbler. I den med lite mindre saker hade de byggt upp olika miljöer och inspirationsytor. Bland alla böcker fann en läshörna bla. Ett jätte trevligt sätt att exponera en loppis på tyckte jag.



Vejby Loppis
Haragårdsvägen 45, Vejbystrand
Onsdag-Lördag 10-13
Torsdagkvällar 17-19
Söndagar 13-15



Vi fortsatte till Grevie och Grevie GIK Loppisbutik, som ligger i samma hus som ICA Nära (Bjärepunkten center). En liten butik med en massa saker. Inget speciellt, utan en helt vanlig loppis där närboende lämmnar in saker. De hade fasta priser på ¨det mesta, men det gick att pruta ändå.
Lite trevligt var att när man kom in i det lilla centrat som både Loppisbutiken och ICA ligger i så hade man dukat upp ett bord i entren som inspiration för Loppisbutiken samt någon av de andra butkerna som låg i centrat.


Grevie GIK Loppisbutik
Måndag/Onsdag 10-13
Torsdag-Fredag 15-18
Lördag 10-14



Vi körde mot Ängelholm igen och hittade 1900-tals Design på vägen. Den ligger utmed 105-an strax söder om Förslöv.
En fantastisk butik med massor av fina desigermöbler. Bla Kerstin Hörlin Holmqvist, Glostrup, Anna Castelli, Karl-Erik Ekselius, Gustavsberg mf.



1900-tals Design
Söndagar från påsk till Jul 11-16
Jul tom Påsk Stängt (ring för förfrågan)
Bjäredalsvägen 392
0231-450600 0705-856219


Vi avslutare rundan med ett besök på Heagård Farmen Antik som jag berättat om tidigare, det är ett av mina favoritställen. Med mig hem därifrån fick jag en fin låda i trä med lock. Jag placerade den i köket och har nu lite olivoljor och redskap i den. Trodde den skulle bli för stor men den blev nog alldeles lagom.




Heagård Farmen Antik
Öppettider tom 31 oktober 2009
Alla dagar 11-18
Ängelholmsvägen 276, Munka Ljungby


När jag lämnat av mamma tog jag en sväng inom Fyndvaruhuset i Ängelholm också. Har aldrig varit där innan och hittade en 30-tals byrå till min syster som de letat efter. Det fanns ett blandat utbud med möbler och prylar.

Fyndvaruhuset
Tisdag/Tordag 15-18
Lördag 10-15
Söndag 11-15
Helsingborgsvägen 50, Ängelholm


foto: Louise Alexandersson

2 kommentarer:

  1. Åh vilken helt underbar dag ni har haft!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Oh my....

    Vilken underbar loppistur och plåtskrinet skulle jag kunna dräpa för att få =)

    Tack för Din kommentar på min blogg, men skall Du inte vara med på min tävling.. Tror Du skulle gilla de coola mormorsgrejor som lottas ut, och som har tillverkats av Lisa på Smällkaramellen.

    Fan vad jag gillade Din blogg, skall be att få länka till den om det är ok?

    Agneta från Österlens-spenaten

    SvaraRadera