måndag 17 augusti 2009

NYTT IGEN



NYTT IGEN är en trevlig liten butik som säljer möbler & kuriosa i Majorna i Göteborg. Den ligger faktiskt i kvarteret där jag bor när jag är i skolan.
Här finns allt från fina gamla designermöbler, glasburkar, speglar och ljusstakar till tändsticksaskar, mattor, och helt nya rustikljus i en hel massa färger.




Något jag tycker är extra kul med butiken är att de tänker på och arbetar med sina exponeringar ut mot gatan. De har många fönster och det är alltid kul att kika vad som finns i de olika.



Mariagatan 13, Göteborg
031-775 73 93 eller 0707-75 73 93
Butiken ligger på hörnet Mariagatan/Älvsborgsgatan, precis vid Mariaplans hållplast för spårvagn 3,9 och 11.

foto: Louise Alexandersson

2 kommentarer:

  1. Oj så många fina grejer, där hade jag kunnat gå en hel dag...

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. oj vad mycket fint!! dit måste jag gå!

    SvaraRadera