måndag 1 mars 2010

Jörgens Loppis

I lördags var jag och min mamma på en lite utflykt och då åkte vi förbi Jörgens Loppis som ligger i Ausås, mellan Åstorp och Ängelholm i Skåne.
Jag har varit där en gång tidigare och tyckte redan då att det var ett superspännande ställe, men i lördags blev jag helt förälskad i detta stället.
De har byggt ut sedan jag var där sist och nu är ladan helt enorm.
Där finns allt från möbler, böcker, tyger, glas, porslin, smycken, och tavlor till bruksföremål, tidningar, mattor, tv, stereos och lampor .

Jag var på jakt efter stolar och det fanns det massor av. Jörgen tog med mig till ett lager uppe på loftet och där fanns det så mycket stolar att jag trodde ögonen skulle gå i kors. Gissa om jag fyndade :)
Först köpte jag hem två stolar och på söndagen åkte jag tillbaka och köpte en till. Dessutom hittade jag en jätte fin spegel till min spegelvägg.

Jörgen visade mig runt bland hans övriga lager och verkstäder på gården. Jisses, jag höll på att aldrig vilja åka där ifrån. Där fanns saker över allt och det var så kul att få kika runt på allt möjligt spännande.
Inne på ett lager hittade jag en gammal oljetunna som också fick flytta hem till mig. Vet ännu inte vad jag ska ha den till men jag kommer säkert på något, häftig var den iallafall.

På gården har de också en järnhandel och där finns alla möjliga verktyg, både begagnade och nya och hur mycket spik och plugg som helst, ja å annat man hittar på järnavdelningen. Det kändes nästan som ett mini, mini Bauhaus.

 Bilderna visar den nyaste delen av ladan. Det är ungefär lika mycket till, om inte mer.


Jörgen och hans fru är super trevliga och man får service på hög nivå. Priserna är varierande men överlag tycker jag att det är mycket prisvärt och man kan verkligen göra fynd!

På sommaren har de även ett café i butiken.
Har du inte varit där tycker jag verkligen att du ska åka dit. Väl värt ett besök!

Öppet
Lördag - Söndag 10-17
Sommaröppet under juni, juli, augusti
Torsdag - Söndag 10-17

Ausåsvägen 411, telefon 042-53091 / 0705-309104

3 kommentarer:

  1. Oh detta ser trevlig ut. Jag har inte bra bilder på det där stället jag mailade till dig om. Men jag ska dit igen i mars, så så fotar jag på riktigt. Mailar då. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har blivit tipsad om din blogg från min syster. Jag lägger genast till den bland mina bokmärken! Du tar underbara kort:)

    Anna

    SvaraRadera
  3. Du har en fantastisk blogg eller hemsida !
    Den är helkul att snurra runt på , det här gör du riktigt bra !
    Hoppas komma ner till skåne i sommar , det verkar finnas mycket roligt där !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera