måndag 29 mars 2010

Soprumsfynd

Jag älskar vårt soprum! Vi bor i lägenhet vilket innebär gemensamt soprum för ca 100 lägenheter. Vi har ett rum för sorterbara sopor och ett för grovsopor. I det för sorterbara sopor finns en container och där brukar folk slänga allt möjligt som egentliugen borde stå i det för grovsopor. (vi slänger matsopor i trapphuset så jag rotar inte bland gamla rester)
Jag har tidigare fyndat bla en fin ljusstake där i och igår var det dax för nya fynd. En gammal plåtburk från Mazetti. Jag fyndade även 6 st tidsskriftssamlare (IKEA, Kasett) som var helt nya.

4 kommentarer:

  1. Härligt fynd, Jag var själv på tippen idag för att slänga lite ´skräp o där stod en underbar lövkorg i metall o väntade på mig.
    Visst är det härligt när fynden kostar nada
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fynd. Älskar burkar.Grovsoprum är fina grejer. Tänk att folk slänger fantastiska saker hej vilt.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig burk! Toppen när saker kommer till nytta.

    SvaraRadera
  4. Nämen åh! Vilka bra grannar du har som vill bli av med sådant!

    SvaraRadera